Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Korfu III – Miasto Korfu

Korfu (Kerkira), to stołeczne miasto na wyspie Korfu, położone pomiędzy dwoma zatokami na wschodnim wybrzeżu. Na obrzeżach miejscowości znajduje się międzynarodowe lotnisko.

Wyspa Korfu

Mieszkaliśmy w Nissaki, od miasta dzieliło nas 24 km. Nie była to więc specjalnie daleka droga i w godzinkę, płacąc 2,2 EURO za osobę, można było dojechać wygodnym, klimatyzowanym, „Zielonym Autobusem”. Wybraliśmy się do miasta kilka razy. Za pierwszym razem autobus, który miał nas tam zawieźć, spóźnił się prawie godzinę i nie zostało nam wiele czasu na zwiedzanie.

Odwiedziliśmy tylko jedną knajpkę i kilka sklepów w okolicy dworca autobusowego, pospacerowaliśmy po okolicznych ulicach zwracając uwagę na czas. Ostatni autobus z Korfu do Nissaki odjeżdżał o 20-tej i nie chcieliśmy go przegapić.

DSC_0931.JPG DSC_0932.JPG
Trzeba było coś przekąsić po podróży autobusem, żeby nabrać sił na pierwszy spacer

DSC_0938.JPG DSC_0944.JPG DSC_0914.JPG
DSC_0901.JPG DSC_0912.JPG
DSC_2763.JPG DSC_2764.JPG
DSC_0897.JPG DSC_0902.JPG DSC_0903.JPG DSC_0909.JPG

Jak to się mówi – co się odwlecze to nie uciecze… Podczas pierwszej wycieczki nie dotarliśmy do Starego Miasta. Udało się nam to dopiero za drugim razem, po wnikliwej analizie map. Stare Miasto w Korfu usytuowane jest pomiędzy Starą a Nową Fortecą. Są to dwie weneckie twierdze obronne. Stare Miasto to sieć bardzo wąskich uliczek biegnących pomiędzy identycznymi domami z charakterystycznymi drewnianymi okiennicami.

Muszę przyznać, że zabudowa miasta, jak i wszystkich innych miejscowości na wyspie Korfu nie jest typowo grecka. Nigdzie nie napotkałam białych domków z niebieskimi daszkami. Na tutejszą zabudowę ogromny wpływ miała wieloletnia przynależność wyspy do Turcji, Wenecji, Wielkiej Brytanii i w końcu do Grecji.

Nowa forteca

DSC_1898.JPG DSC_1900.JPG DSC_1903.JPG

DSC_1904.JPG DSC_1908.JPG

DSC_1909.JPG DSC_1910.JPG DSC_1905.JPG

Jak w każdym mieście pełnym turystów z różnych stron Świata można tu znaleźć liczne knajpki i kawiarenki. Co zadziwiające, gdy tylko byliśmy głodni, trafialiśmy jedynie na kawiarnie, w których można było zjeść najwyżej ciastko.

DSC_2778.JPG DSC_2783.JPG DSC_2792.JPG

DSC_0907.JPG DSC_2793.JPG DSC_2796.JPG

DSC_2799.JPG DSC_2795.JPG DSC_1881.JPG DSC_2800.JPG DSC_1915.JPG

Oczywiście poza punktami gastronomicznymi starówka wypełniona jest po brzegi sklepikami z pamiątkami. Można znaleźć tam kolczyki, bransoletki, breloczki, figurki, kubeczki, czapeczki i wiele, wiele innych pamiątek, na których widnieje nazwa wyspy. Jednak najbardziej oryginalne wydają się wyroby z drewna oliwnego, które ma przepiękną fakturę. Niestety to jedne z droższych pamiątek ale tak się nam spodobały, że przywieźliśmy coś naszym rodzicom a nawet na naszym stole cieszy oczy i przypomina o wakacjach piękny świecznik.

DSC_2787.JPG DSC_2788.JPG

DSC_2789.JPG DSC_0010.JPG

Nowsza część miasta to tętniący życiem kurort z licznymi restauracjami, tawernami, barami, dyskotekami i sklepami. Korfu to ponadto wspaniała baza wypadowa na pobliskie wysepki Paxos i Antipaxos oraz na kontynent do sąsiadującej z Grecją Albanii.

Ja, oczywiście poza pamiątkami, poszukiwałam ciekawych obiektów do sfotografowania. Jak zwykle nie mogłam się powstrzymać i przestać pstrykać 😀

DSC_2805.JPG DSC_2806.JPG

Port rybacki

DSC_2810.JPG DSC_2811.JPG

I port pasażerski

DSC_1290.JPG DSC_1295.JPG

Na ostatnim zdjęciu już prawie jesteśmy na dworcu autobusowym. W oddali widać tył „Zielonego Autobusu”, którym wracaliśmy do Nissaki.