Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Śladami pierwszych Piastów I – Gniezno

Długo wyczekiwana majówka nadeszła. Niestety pogoda nie chciała nas rozpieszczać. Wyjazd zaplanowaliśmy na niedzielę, a już w sobotę nie było tak pięknie i ciepło jak w poprzednim tygodniu. Śledząc prognozy pogody postanowiliśmy udać się na zachód gdyż jadąc w tamtą stronę powinniśmy dogonić ciepło. Plan się udał. Całą drogę towarzyszyło nam słońce.  Część drogi odbyliśmy autostrada A2. Z doniesień telefonicznych wiedzieliśmy, że w Warszawie leje…

DSC_0003 (2).JPG DSC_0008 (2).JPG

Wycieczka została zaplanowana jako podróż Szlakiem Pierwszych Piastów. Rozpoczynaliśmy więc w miejscu chyba najlepszym dla takiej wyprawy, bo w Gnieźnie. Po przyjemnej drodze Gniezno powitało nas co prawda słońcem, ale już nie było tak ciepło jak to wyglądało z samochodu. Zwiedziliśmy katedrę i jej okolicę. Niestety nie podziwialiśmy widoków z katedralnej wieży, bo była już zamknięta.

DSC_0030 (2).JPG DSC_0037 (2).JPG
DSC_0045 (2).JPG DSC_0071 (2).JPG
Poszliśmy również obejrzeć gnieźnieński rynek.
DSC_0080 (2).JPG DSC_0081 (2).JPG
Od strony rynku katedra również prezentuje się bardzo dostojnie
DSC_0087 (2).JPG

Po trudach zwiedzania należało się posilić. Wybraliśmy przyhotelową restaurację. Wszystko było bardzo smaczne. Chyba tylko pizza, na którą Młoda się uparła, była taka sobie.

DSC_0098 (2).JPG DSC_0099 (2).JPG DSC_0111 (2).JPG

Czas jaki oczekiwaliśmy na zamówione dania poświeciliśmy na poszukiwania noclegu. Nasz wybór padł na Hotel Pietrak w Trzemesznie. Bardzo przyjemne miejsce. Do dyspozycji gości jest niewielki basen wraz z jacuzzi i sauną. Wizyta na basenie zdecydowanie zlikwidowała wszelkie oznaki zmęczenia po podróży i zwiedzaniu. Po relaksie wybraliśmy się na kolacje do hotelowej restauracji. Tu również nie było żadnego zawodu. Dania smaczne a obsługa bardzo miła. Z czystym sumieniem mogę polecić nocleg w tym hotelu.