Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Lato 2012 II – Toruń i Chmielno

Toruń to miasto na prawach powiatu w województwie kujawsko-pomorskim. Prawobrzeżna część miasta leży na Pomorzu a lewobrzeżna część położona jest na Kujawach, nad dwiema rzekami: Wisłą i Drwęcą. To duży duży ośrodek gospodarczy, kulturalny i naukowy.

Jest jednym z najstarszych miast polskich. Od 1992 Toruń jest siedzibą kurii diecezji toruńskiej. […]

Czytaj dalej: Lato 2012 II – Toruń i Chmielno

Szwecja VII – Ulricehamn i Okolice

Pierwszego dnia nie udało nam się poznać wszystkich godnych uwagi miejsc w Ulricehamn. Dlatego postanowiliśmy tam wrócić ponownie. Jednak zanim wyruszyliśmy do centrum, w planach mieliśmy krótką wycieczkę po najbliższej okolicy. Pierwszym miejscem, które mieliśmy na naszej liście było gospodarstwo, w którym można nabyć ziemniaki :). Wjechaliśmy na puste podwórko i […]

Czytaj dalej: Szwecja VII – Ulricehamn i Okolice

Szwecja II – Wrażeń Ciąg Dalszy

Podczas zakupów ogrzaliśmy się na tyle, że postanowiliśmy pozostawić nasze sklepowe łupy w samochodzie i rozejrzeć się nieco po centrum miasteczka. Budynki nie są olbrzymimi blokami. Zabudowa miasta to jedno lub dwupiętrowe domki z witrynami sklepowymi na parterze. Oczywiście i tu znajduje się kilka nowoczesnych apartamentowców z widokiem na jezioro, ale o tym […]

Czytaj dalej: Szwecja II – Wrażeń Ciąg Dalszy

Szwecja I – Podróż i Pierwsze Wrażenia

Już zimą zaplanowaliśmy podróż, którą odbyliśmy dopiero wczesną wiosną. Dzięki cudownym promocjom WizzAir za niecałe 290 zł polecieliśmy we trójkę do Szwecji i z powrotem. Wyprawa ta była możliwa dzięki uprzejmości Moniki i Darka oraz ich wspaniałych dzieci: Darii, Kuby i Oliwki, którzy zaoferowali nam gościnę. Jeszcze raz dziękujemy 🙂

Do […]

Czytaj dalej: Szwecja I – Podróż i Pierwsze Wrażenia

Korfu V – Rejs do Albani – Butrint

Butrint to niewielka osada i stanowisko archeologiczne w południowej Albanii przy granicy z Grecją. Od 1992 roku wpisane jest na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. W 1997 roku obiekt został uznany za zagrożony w związku ze splądrowaniem miejscowego muzeum w trakcie niepokojów społecznych w kraju. W 2002 roku na terenie […]

Czytaj dalej: Korfu V – Rejs do Albani – Butrint

Śladami pierwszych Piastów IV – Biskupin

Biskupin pamiętam z dzieciństwa. Fascynacja tym miejscem pozostanie mi już chyba na zawsze. Wielokrotnie obiecywałam sobie, że znowu tu przyjadę i nareszcie się udało.

Na wstępie nieco historii. A zatem co wiemy o Biskupinie:

Czytaj dalej: Śladami pierwszych Piastów IV – Biskupin

Śladami pierwszych Piastów II – Kruszwica

Wyspani i zadowoleni wstaliśmy rano i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Pierwszym punktem w programie było śniadanie w Kruszwicy. Zajęło nam sporo czasu zanim znaleźliśmy miejsce w którym można było cokolwiek zjeść. Po objechaniu centrum miasteczka, nieco zrezygnowani skierowaliśmy się w stronę Mysiej Wieży. W jej bezpośrednim sąsiedztwie natknęliśmy się na Zajazd u Piasta […]