Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Lato 2012 I – Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

W tym roku nie udało się nam wyjechać na porządne, dwutygodniowe wakacje. Nie mogliśmy jednak obyć się całkowicie bez chwili wypoczynku i uznaliśmy, że środek lipca jest odpowiednim momentem, żeby chociaż na kilka dni wyrwać się z domu i […]

Czytaj dalej: Lato 2012 I – Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

Egipt IX – Kair

Kair to stolica i największe miasto Egiptu. Co ciekawe, nie wiadomo ile dokładnie ludności go zamieszkuje, bo przybywa tu około 1000 nowych mieszkańców dziennie. Taki stan rzeczy powodują ciągłe wędrówki ludności w Egipcie. Jego nazwa w literackim języku arabskim […]

Czytaj dalej: Egipt IX – Kair

Weekend Listopadowy IX – Park Etnograficzny w Tokarni

Ostatnim punktem naszej wyprawy był Park Etnograficzny w Tokarni, należący do Muzeum Wsi Kieleckiej. Został on otwarty w 1977 roku. Zamierzeniem jego twórcy, etnografa i znawcy kultury ludowej, Romana Reifussa, było odtworzenie typowego układu wiosek z różnych subregionów Kielecczyzny. Możemy więc […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy IX – Park Etnograficzny w Tokarni

Weekend Listopadowy VII – Jaskinia Raj

W Kielcach zatrzymaliśmy się w hotelu Pod Złotą Różą. Hotel położony jest w centrum Kielc w pięknie odrestaurowanej kamienicy. Małym kłopotem może być parking strzeżony znajdujący się w pewnym oddaleniu od samego hotelu, ale my akurat z niego nie korzystaliśmy i zostawiliśmy samochód tuż pod oknami kamienicy. Podejrzewam, że miejsce to […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy VII – Jaskinia Raj

Weekend Listopadowy V – Rynek i Ratusz w Sandomierzu

Sandomierski Zamek i Katedra wywarły na nas niemałe wrażenie. Mówiąc wprost bardzo nam się podobały pomimo, że wystrój Katedry nieco mnie zaskoczył :). Nie mieliśmy niestety zbyt dużo czasu na zwiedzanie Sandomierza, bo tylko jeden, krótki ze względu na porę roku, dzień. Musieliśmy w tym czasie zobaczyć wszystkie miejsca, które są żelaznym punktem […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy V – Rynek i Ratusz w Sandomierzu

Weekend Listopadowy III – Zamek w Sandomierzu

Po przyjemnym pobycie w Dworze Dwikozy, wyspani i po bardzo dobrym śniadaniu wyruszyliśmy w stronę Sandomierza. Długo nie musieliśmy jechać, bo Dwikozy oddalone są od Sandomierza zaledwie o 7 km.

Już poprzedniego dnia wieczorem ustaliliśmy, […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy III – Zamek w Sandomierzu

Weekend Listopadowy II – Ćmielów i Dwikozy

Opuściliśmy Park Dinozaurów w Bałtowie i skierowaliśmy się w stronę Ćmielowa gdzie mieści się Żywe Muzeum Porcelany. Bez problemów i błądzenia dotarliśmy na miejsce.

Na terenie fabryki znajduje się parking. Zaparkowaliśmy samochód i jeszcze chwilę chcieliśmy się rozejrzeć po okolicy, ale zawołała nas Pani przewodniczka informując, że właśnie jest […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy II – Ćmielów i Dwikozy

Śladami pierwszych Piastów IV – Biskupin

Biskupin pamiętam z dzieciństwa. Fascynacja tym miejscem pozostanie mi już chyba na zawsze. Wielokrotnie obiecywałam sobie, że znowu tu przyjadę i nareszcie się udało.

Na wstępie nieco historii. A zatem co wiemy o Biskupinie:

Czytaj dalej: Śladami pierwszych Piastów IV – Biskupin

Śladami pierwszych Piastów III – Wenecja

Opuściliśmy Kruszwicę i skierowaliśmy się w stronę Wenecji. Droga nie była długa, wiec szybko dotarliśmy na miejsce. Najpierw postanowiliśmy obejrzeć ruiny zamku. Mieliśmy trochę szczęścia, gdyż okazało się, że w weekend majowy odbywał się tu piknik średniowieczny. Mogliśmy zobaczyć ludzi ubranych w średniowieczne stroje, wykonujących średniowieczne ozdoby, ubrania, broń czy jedzenie. To jedzenie […]

Czytaj dalej: Śladami pierwszych Piastów III – Wenecja

Park dinozaurów

Niestety nie mam ostatnio okazji do wyjazdów. Dużo pracy, ciągle jest coś do załatwienia, a przede wszystkim pogoda raczej marna na wyprawy. Czekam na tę wiosnę z utęsknieniem. Lato i upały są obecnie moim największym marzeniem, bo należę akurat do grupy ciepłolubnej i chyba mogłabym żyć w klimatach tropikalnych :D. W poszukiwaniu ciepłych […]

Czytaj dalej: Park dinozaurów