Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Lato 2012 V – Gdynia – Skwer Kościuszki

Nasz wypad nad morze niestety nie był na tyle długi, żebyśmy mogli pozwolić sobie na dłuższe zwiedzanie. Z każdego miasta musieliśmy wybrać po jednym miejscu, by w ogóle cokolwiek zwiedzić i zebrać dokumentację zdjęciową ;). Gdy przyszedł czas […]

Czytaj dalej: Lato 2012 V – Gdynia – Skwer Kościuszki

Lato 2012 III – Hel

Dzień podróży był dosyć intensywny, dlatego następnego dnia nie byliśmy w stanie zerwać się o świcie i przystąpić do zwiedzania okolicy :).

Około 10 wyruszyliśmy na pierwszą nadmorską wyprawę. Po krótkiej naradzie za cel obraliśmy Hel. Mieliśmy w planach odwiedzenie fokarium i cypla kończącego półwysep helski. Kusiły nas również poniemieckie bunkry […]

Czytaj dalej: Lato 2012 III – Hel

Egipt V – Wodny Świat Morza Czerwonego

Jak wiadomo, jedną z atrakcji, która, poza starożytnymi zabytkami i wspaniałą pogodą, wpływa na decyzję o odwiedzeniu Egiptu jest Morze Czerwone. Podobno jest to jedno z najpiękniejszych mórz świata a bogactwo i piękno jego raf koralowych nie ma sobie równych. Muszę przyznać, że rzeczywiście robi wrażenie.

Jest kilka sposobów na poznanie […]

Czytaj dalej: Egipt V – Wodny Świat Morza Czerwonego

Korfu VI – Samochodem po Wyspie

Podczas rejsu do Sarandy poznaliśmy bardzo miłą parę z Łodzi. Ich pobyt na Korfu już się kończył, zwiedzili prawie całą Wyspę i opowiadali nam o swojej wycieczce samochodem. Postanowiliśmy również udać się na taką wyprawę. Teoretycznie sprawa była bardzo prosta. W dniu przylotu otrzymaliśmy od rezydentki plik kartek z przeróżnymi informacjami. Między […]

Czytaj dalej: Korfu VI – Samochodem po Wyspie

Korfu V – Rejs do Albani – Butrint

Butrint to niewielka osada i stanowisko archeologiczne w południowej Albanii przy granicy z Grecją. Od 1992 roku wpisane jest na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. W 1997 roku obiekt został uznany za zagrożony w związku ze splądrowaniem miejscowego muzeum w trakcie niepokojów społecznych w kraju. W 2002 roku na terenie […]

Czytaj dalej: Korfu V – Rejs do Albani – Butrint

Korfu III – Miasto Korfu

Korfu (Kerkira), to stołeczne miasto na wyspie Korfu, położone pomiędzy dwoma zatokami na wschodnim wybrzeżu. Na obrzeżach miejscowości znajduje się międzynarodowe lotnisko.

Wyspa Korfu

Mieszkaliśmy w Nissaki, od miasta dzieliło nas 24 km. Nie była […]

Czytaj dalej: Korfu III – Miasto Korfu

Gdynia i Gdańsk – czyli gdzie nas poniosło w weekend :)

W końcu pierwsze oznaki wiosny zostały dostrzeżone co pozwoliło mi na przyłączenie się do wyprawy nad morze. Jedni jechali zawodowo inni rekreacyjnie. Ja akurat na moje szczęście byłam w grupie rekreacyjnej i mogłam spokojnie oddać się fotografowaniu okolicy nie obawiając się, że opuszczę jakieś ważne spotkanie czy wykład 🙂