Motto

Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.
Aureliusz Augustyn z Hippony.

Lato 2012 III – Hel

Dzień podróży był dosyć intensywny, dlatego następnego dnia nie byliśmy w stanie zerwać się o świcie i przystąpić do zwiedzania okolicy :).

Około 10 wyruszyliśmy na pierwszą nadmorską wyprawę. Po krótkiej naradzie za cel obraliśmy Hel. Mieliśmy w planach odwiedzenie fokarium i cypla kończącego półwysep helski. Kusiły nas również poniemieckie bunkry […]

Czytaj dalej: Lato 2012 III – Hel

Lato 2012 I – Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

W tym roku nie udało się nam wyjechać na porządne, dwutygodniowe wakacje. Nie mogliśmy jednak obyć się całkowicie bez chwili wypoczynku i uznaliśmy, że środek lipca jest odpowiednim momentem, żeby chociaż na kilka dni wyrwać się z domu i […]

Czytaj dalej: Lato 2012 I – Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

Szwecja VII – Ulricehamn i Okolice

Pierwszego dnia nie udało nam się poznać wszystkich godnych uwagi miejsc w Ulricehamn. Dlatego postanowiliśmy tam wrócić ponownie. Jednak zanim wyruszyliśmy do centrum, w planach mieliśmy krótką wycieczkę po najbliższej okolicy. Pierwszym miejscem, które mieliśmy na naszej liście było gospodarstwo, w którym można nabyć ziemniaki :). Wjechaliśmy na puste podwórko i […]

Czytaj dalej: Szwecja VII – Ulricehamn i Okolice

Egipt IX – Kair

Kair to stolica i największe miasto Egiptu. Co ciekawe, nie wiadomo ile dokładnie ludności go zamieszkuje, bo przybywa tu około 1000 nowych mieszkańców dziennie. Taki stan rzeczy powodują ciągłe wędrówki ludności w Egipcie. Jego nazwa w literackim języku arabskim […]

Czytaj dalej: Egipt IX – Kair

Egipt II – Sharm el-Sheikh

Celem naszej podróży i powodem, dla którego wytrzymałam czterogodzinny lot, był Sharm el Sheikh – jeden z najbardziej znanych egipskich kurortów nad Morzem Czerwonym. Gwarantowana pogoda i ciepłe, pełne raf koralowych morze, są w stanie skłonić mnie do spędzenia […]

Czytaj dalej: Egipt II – Sharm el-Sheikh

Weekend Listopadowy VI – Sandomierskie Podziemia

Jak wiadomo musieliśmy opuścić rynek, gdyż mieliśmy już wyznaczoną godzinę wejścia do kolejnej sandomierskiej atrakcji, jaką są podziemne korytarze udostępnione do zwiedzania. Oczywiście, jak na średniowieczne miasto z bardzo długą historią przystało, krążą o sandomierskich podziemiach różne legendy. Najbardziej znana jest ta, w której tragiczna postać Haliny Krempianki ratuje miasto przed kolejnym najazdem […]

Czytaj dalej: Weekend Listopadowy VI – Sandomierskie Podziemia

Gdynia i Gdańsk – czyli gdzie nas poniosło w weekend :)

W końcu pierwsze oznaki wiosny zostały dostrzeżone co pozwoliło mi na przyłączenie się do wyprawy nad morze. Jedni jechali zawodowo inni rekreacyjnie. Ja akurat na moje szczęście byłam w grupie rekreacyjnej i mogłam spokojnie oddać się fotografowaniu okolicy nie obawiając się, że opuszczę jakieś ważne spotkanie czy wykład 🙂